กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: https://buuir.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/2612
ระเบียนเมทาดาทาแบบเต็ม
ฟิลด์ DC ค่าภาษา
dc.contributor.authorMalee Nitsaisook
dc.contributor.otherFaculty of Humanities and Social Sciences
dc.date.accessioned2019-03-25T09:16:08Z
dc.date.available2019-03-25T09:16:08Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.buu.ac.th/xmlui/handle/1234567890/2612
dc.description.abstractThe study aimed to investigate the EFL reading performance of four groups of Thai secondary and tertiary students, the increase in their EFL reading ability and their developmental scale of EFL reading ability as compared to the scale developed by IEA Reading Literacy Study. Both skill-based and text type-based approaches were used for assessing reading performance. The mother-tongue Grade 9 English test developed by the IEA Reading Literacy Study was used. The findings revealed that these Thai students’ overall EFL reading achievement was unsatisfactory in spite of the statistically significant growth of the Grade 12 and the tertiary high achievers EFL reading ability. All groups performed more poorly on making inferences, narrative and the expository task domain, and the highest on document text reading and following directions. Their text type-oriented reading ability was considered to lag at least one scale behind the international developmental scale of reading literacy. Further research on EFL reading instruction in Thailand is definitely required so as to boost Thai students’ EFL reading ability.en
dc.language.isoength_TH
dc.subjectEnglish language - - Reading
dc.subjectEnglish language - - Study and teaching
dc.subjectReading skill
dc.titleAn analysis of Thai students' EFL reading performance and ability development
dc.typeบทความวารสารth_TH
dc.issue1
dc.volume1
dc.year2003
dc.journalJournal of Science, Technology, and Humanities.
dc.page77-89.
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:บทความวิชาการ (Journal Articles)

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
ไม่มีแฟ้มใดที่สัมพันธ์กับรายการข้อมูลนี้


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น